Koncepcja pracy szkoły
Wieloletnia koncepcja pracy SP 38 łączy tradycje ze współczesnością. Naszym głównym celem jest dobro uczących się. Jesteśmy szkołą rozwijającą się, szkołą w której uczymy się wszyscy.
Ważnym elementem pracy szkoły jest kształtowanie w naszych uczniach wrażliwości na dobro, tolerancję i piękno otaczającego świata a także postawy poszukiwania, odkrywania i dążenia do osiągania życiowych celów poprzez rzetelną pracą a współczesność to zmieniające się metody nauczania, pomoce dydaktyczne i korzystanie ze zdobyczy technologii informacyjnej.
Koncepcja pracy szkoły opiera się na założeniach Misji i Wizji Szkoły.
Jesteśmy szkołą, w której
Uczeń
Zdobędzie wiedzę i umiejętności do dalszego kształcenia
W życzliwej atmosferze rozwinie własną osobowość
i zainteresowania
Uwierzy we własne możliwości, co pozwoli mu znaleźć miejsce
w życiu
Nauczy się twórczo rozwiązywać problemy i skutecznie się porozumiewać
Rozbudzi swoją wrażliwość na dobro, tolerancję i piękno otaczającego świata
Rodzic
Współtworzy klimat szkoły
Wspiera działania wychowawcze w proces dydaktyczny
Ma zaufanie do prowadzonych przez szkołę działań
Nauczyciel
Jest kompetentny
Jest zaangażowany w działania wspierające rozwój dziecka
Jest otwarty na zmiany i podnosi swoje kwalifikacje zawodowe
Współpracuje z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Tworzymy:
- warunki umożliwiające zdobywanie wiedzy i umiejętności do dalszego kształcenia,
- życzliwą atmosferę sprzyjającą rozwojowi osobowości ucznia i poszerzeniu jego zainteresowań,
- warunki umożliwiające uczniom poznanie własnych możliwości zaakceptowanie ich i rozwijanie,
- sytuacje sprzyjające twórczemu rozwiązywaniu problemów i skutecznemu porozumiewaniu się,
- warunki sprzyjające prawidłowej realizacji zadań szkoły jako placówki.
Kształtujemy w naszych uczniach wrażliwość na dobro, tolerancję
i piękno otaczającego świata.
Swoje oddziaływania opieramy na uniwersalnych zasadach etyki takich jak: tolerancja, sprawiedliwość i poszanowanie godności drugiego człowieka.
Uczymy szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia
w społeczeństwie.
Przygotowujemy naszych uczniów do rozpoznawania wartości moralnych i dokonywania ich wyborów.
Kształtujemy postawy poszukiwania, odkrywania i dążenia
do osiągania życiowych celów poprzez rzetelną pracę.
Absolwent
Wychowanek naszej Szkoły powinien wyróżniać się: aktywną postawą w podejmowaniu różnych działań na rzecz swojego otoczenia, wrażliwością estetyczną, aktywnym uczestnictwem w życiu kulturalnym, umiejętnością rozróżniania dobra i zła, porozumiewania się z innymi, rozpoznawania i rozwijania swoich mocnych stron, dbania o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne.
Odzwierciedleniem koncepcji są zadania realizowane przez szkołę:
- w dziedzinie edukacji poprzez:
- utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia, podnoszenie przez nauczycieli kwalifikacji i zdobywanie kolejnych stopni awansu,
- wspieranie uczniów zdolnych i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- nauczanie zgodnie z podstawą programową,
- stosowanie nowatorskich metod i form pracy,
- unowocześnianie bazy szkoły,
- w zakresie wychowania i opieki poprzez:
- kształtowanie pozytywnych postaw uczniów zgodnie z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły,
- wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci,
- kształtowanie postaw patriotycznych,
- kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych,
- rozwijanie twórczego potencjału dzieci i aktywności fizycznej,
- w zakresie współpracy z rodzicami poprzez:
- budowanie zasad konstruktywnego partnerstwa na drodze rozwiązywania problemów wychowawczych,
- włączanie rodziców w życie szkoły,
- prowadzenie tzw. pedagogizacji dla rodziców,
- w zakresie zarządzania poprzez:
- podnoszenie poziomu jakości pracy,
- ustawiczne kształcenie, podnoszenie kwalifikacji,
- wykorzystywanie nowoczesnych metod pracy,
- motywowanie do pracy w zespołach,
- inicjowanie i koordynowanie zespołów zadaniowych.
- tworzenie zdrowego i bezpiecznego środowiska szkolnego,
- stwarzanie możliwości eksponowania swojej wiedzy, zdolności.
Formy realizacji koncepcji pracy szkoły:
- konkursy przedmiotowe i artystyczne,
- indywidualna praca z uczniem zdolnym,
- praca z uczniem o SPE,
- organizowanie różnorodnych wydarzeń,
- obchody świąt państwowych,
- wystawy prac dzieci,
- koła zainteresowań,
- działalność Samorządu,
- inne/wyjścia do teatru, kina, zajęcia poza szkołą, udział w zewnętrznych projektach,
- spotkania integracyjne, festyny ,rajdy, biegi, wycieczki.