CO SŁYCHAĆ W ŚWIETLICY?


kwiecień 2024

Wiosna w pełni

Mimo, że „kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lat”, to jednak wiosna okazała się silniejsza.

  • „Ruszyły” prace w ogrodzie i w doniczkach. Miło było obserwować jak rosną i rozwijają się posiane i posadzone przez nas warzywa.
  • Pojawiły się bociany – i na pięknych pracach plastycznych i w swoich gniazdach, co mogliśmy systematycznie obserwować za pośrednictwem Internetu. W maju na pewno pojawią się w nich małe bocianiątka.
  • Wzięliśmy udział w „Wiosennej grze terenowej”, podczas której idąc od punktu do punktu, rozwiązywaliśmy i wykonywaliśmy różnorodne wiosenne zadania:

– plastyczne – rysowanie kredą wiosennego kwiatka,
– sprawnościowe – biegi, skoki, pajacyki,
– umysłowe – rozwiązywanie zagadek przyrodniczych
– przyrodniczo – praktyczne – odnajdywanie w ogrodzie zwierząt i różnych gatunków kwiatów, warzyw i ziół,
– matematyczne – liczenie drzewa rosnących wokół „czerwonego boiska”.
Zabawa zakończyła się wykonaniem wspólnego koła i skokiem z głośnym okrzykiem „WIOSNA!”

Podczas wielu zajęć rozmawialiśmy o wiosennej porze roku, oglądaliśmy filmiki edukacyjne, a wśród nich zaprezentowane w przyspieszonym tempie wszystkie etapy rozwoju motyla, słuchaliśmy utworów muzycznych („Walc kwiatów” Czajkowskiego, „Wiosna” Vivaldiego) i tworzyliśmy kolejne kolorowe prace plastyczne.

Jak dobrze, że jest wiosna.

Ekologia na każdy dzień

Kwietniowa tematyka wiosenne zawsze bardzo ściśle łączy się z problematyką ekologiczną, tym bardziej w tym miesiącu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi.

Podczas naszych spotkań rozmawialiśmy o potrzebach naszej planety, o tym co możemy robić, aby ją chronić, dlaczego nasze działania są tak ważne. Wiemy, że należy troszczyć się i dbać o rośliny i zwierzęta, szanować przyrodę, umieszczać odpady w odpowiednich pojemnikach, sprzątać po sobie w każdym miejscu, w którym przebywamy, oszczędzać energię, wodę i papier.

Wiemy też, że każdy może zadbać o Ziemię, niezależnie od tego ile ma lat.

Ponad chmury”

W ciągu całego roku w naszej świetlicy realizowany jest projekt edukacyjny „Ponad chmury”, w ramach którego poznajemy i „badamy” zagadnienia dotyczące kosmosu. Podczas kwietniowych zajęć „wylądowaliśmy” na Księżycu. Dowiedzieliśmy się jakie warunki tam panują oraz czym jest i jak działa grawitacja. Na zakończenie wykonaliśmy tematyczną pracę plastyczną.

Co jeszcze?

– kilka zajęć poświęciliśmy zagadnieniom dotyczącym hałasu,

– uczestniczyliśmy w spotkaniach z cyklu „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”,

– codziennie, jak zawsze, ale w wiosennych okolicznościach, bawiliśmy się na boiskach i na okalającym je ogródku.