Marzec w świetlicy

Śladami sławnych Wielkopolan

W tym roku szkolnym, w naszej świetlicy, tak jak dwanaście miesięcy temu, został zrealizowany projekt edukacyjny zatytułowany „Śladami sławnych Wielkopolan”. W jego kolejnej edycji podczas, pogadanek i prezentacji, poznaliśmy działalność i dokonania cenionych mieszkańców naszego regionu: Romana Brandstaettera, Józefa Strusia, Magdaleny Abakanowicz i Wojciecha Fibaka.

W trakcie zajęć wykonywaliśmy prace plastyczne, karty pracy, zadania z kodowania, a także przygotowaliśmy zestaw ćwiczeń fizycznych „Rozgrzewka tenisisty”. Na zakończenie projektu wzięliśmy udział w quizie „Co wiesz o sławnych Wielkopolanach?”

Mistrzowie Kodowania

Jeden tydzień marca poświęciliśmy na cykl zajęć wypełniony zabawami z kodowania. Wśród wykonywanych przez nas zadań znalazły się działania z kolorowymi kubeczkami, kubeczkowe sudoku, labirynty, gry planszowe na macie edukacyjnej, szyfrowanie według kodu, kodowanie ćwiczeń gimnastycznych i piosenek, szukanie różnic między obrazkami, dyktanda graficzne oraz zabawy z chustą animacyjną.

Wszystkie podejmowane przez nas aktywności rozwijały naszą spostrzegawczość i koncentrację, uczyły współpracy, a przede wszystkim dawały radość z osiągania wyznaczonych celów.

Idzie wiosna

Bez wątpienia trzeci miesiąc roku to najwyższy czas, aby wypatrywać oznak i symboli wiosennej pory roku. Na naszych wszystkich tablicach zaczęły pojawiać się przebiśniegi, krokusy i inne kwiaty, na których kwitnienie jeszcze  długo będziemy musieli poczekać. To pewnie dlatego, że poczuliśmy ogromne pragnienie odmiennych, nowych, wesołych barw i odcieni. Codzienne obserwacje otoczenia potwierdziły pojawienie się pierwszych zwiastunów wiosny. W ogrodach zobaczyliśmy przepiękne przebiśniegi i różnokolorowe krokusy, a na gałązkach drzew i krzewów pączki. Bardzo ważną  zmianą stał się także dłuższy dzień.

Podczas zajęć  rozmawialiśmy o nowej porze roku, czytaliśmy informacje o wiosennej przyrodzie, śpiewaliśmy piosenki, rozwiązywaliśmy  zagadki, quizy, łamigłówki, a nawet sadziliśmy cebulę i sialiśmy rzeżuchę, aby nasze parapety  stały się jeszcze bardziej, niż do tej pory, zielone.

Co jeszcze?

– „wędrowaliśmy” po świecie wartości, uczestnicząc w różnorodnych działaniach służących ukazaniu znaczenia szacunku, tolerancji, uprzejmej komunikacji;

– bawiliśmy się słowami, ortografią, przysłowiami i związkami frazeologicznymi, poznając piękno i bogactwo  języka polskiego;

– uczestnicząc w warsztatach pod patronatem UNICEF Kodowanie na dywanie – ludowe hafty ukraińskie, wykonaliśmy przepiękne wycinanki, które zostały zamieszczone na wystawie w holu szkoły;

– włączyliśmy się w przygotowanie elementów dekoracyjnych na tablicę informująca o „Drzwiach otwartych” w naszej szkole.